افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیط قطار شامل اتباع خارجی ساکن ایران نمی‌شود! نگاهی به وضعیت کامیون‌های ایرانی حامل سوخت عراقی در مرز دوغارون توضیحات مقام طالبان درباره زمان توزیع شناسنامه الکترونیکی در تهران + مدارک موردنیاز آخرین اخبار از فصل سوم لیگ برتر فوتسال افغانستان + فیلم و عکس جای خالی دختران | نتیجه کنکور پسرانه افغانستان اعلام شد ۲۵۰۰ مغازه فروش قطعات خودرو در آتش‌سوزی قندهار از بین رفت کمک‌های بشردوستانه ایران به سیل‌زدگان ننگرهار رسید پلیس ترکیه متهم به بدرفتاری با مهاجران افغانستانی شد در سال ۲۰۲۴ سیل به ۱۴۵ هزار نفر در افغانستان آسیب زده است کمیته بررسی جنگ آمریکا در افغانستان آغاز به کار کرد سازمان بین‌المللی مهاجرت از بازگشت بیش‌از ۸۵۸ هزار مهاجر به افغانستان خبر داد کشف بمب ۴۰۰کیلوگرمی در سرپل افغانستان (۲۸ تیر ۱۴۰۳) ۳ میلیارد دلار مبادلات سالانه ایران و افغانستان از طریق دوغارون سیل در ننگرهار افغانستان ۱۳۰ کشته و ۴۱۰ زخمی برجای گذاشت طالبان برای مهاجران افغانستانی ساکن ایران شناسنامه الکترونیکی توزیع می‌کند کمبود بودجه؛ کمک‌های برنامه جهانی به نیازمندان افغانستان را کاهش داد فرماندار تایباد از آمادگی برای پذیرایی از زائران افغانستانی اربعین ۱۴۰۳ خبرداد نگاهی به پیشینه عزاداری شیعیان قندهاری در مشهد + فیلم سقوط مرگبار اتوبوس در ولایت «بغلان» افغانستان با ۱۷ کشته
سرخط خبرها

یکسان‌سازی به‌سبک طالبان | حقوق کارمندان زن در افغانستان فقط ۵ هزار افغانی

  • کد خبر: ۲۳۱۸۶۹
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
یکسان‌سازی به‌سبک طالبان | حقوق کارمندان زن در افغانستان فقط ۵ هزار افغانی
ریاست عمومی اداره امور طالبان اعلام کرد که حقوق تمام کارمندان زن در افغانستان ۵ هزار افغانی تعیین می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، پس‌از بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان، این گروه محدودیت‌های زیادی برای زنان و دختران در افغانستان قرار داد. حالا در جدیدترین مورد، طالبان اعلام کرده‌اند که کارمندان زن در افغانستان بدون درنظرگرفتن شغل آن‌ها، همگی ۵ هزار افغانی (معادل ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان) حقوق دریافت خواهند کرد.

ریاست عمومی اداره امور طالبان گفته است که براساس فرمان هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان، حقوق تمام کارمندان زن افغانستان پس از این، ۵ هزار افغانی تعیین شود.

در این بیانیه آمده است که تمام کارمندان زن که در زمان حکومت پیشین کار می‌کردند و اکنون نیز به وظایفشان ادامه می‌دهند، حقوق یکسان دارند.

این بیانیه به امضای نورالحق انور، سرپرست ریاست عمومی اداره امور طالبان، امروز صادر شده است.

طالبان می‌گویند که تمام کارمندان زن اداره‌های حکومتی که در زمان (حکومت قبلی) به کار گرفته شده‌اند، اکنون نیز از سوی (طالبان) حقوق خوبی به آن‌ها داده می‌شود. حقوق تمام آن‌ها پنج هزار افغانی تعیین شده و حقوق همه یکسان شود.

با روی‌کارآمدن طالبان در افغانستان، کارمندان زن اداره‌های مختلف دولتی اجازه رفتن به محل کارشان را ندارند.

این در حالی است که شهروندان کشور با مشکلات اقتصادی جدی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. با این خبر ممکن است زنان به کار قبلی خود بازگردند؟

با گذشت بیشتر از دو سال از بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان، تاکنون به دختران و زنان اجازه رفتن به مدرسه، دانشگاه و کار داده نشده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->